Wybierz ulubioną
Kategorię i zacznij się uczyć!

( 1 Ocena )

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zapisz się
Poziom wykładu

Średnio zaawansowane

Liczba tematów

25

Zapisz się

Zawartość wykładu

25 Tematów

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI CZĘŚĆ I

Lekcja 1
Lekcja 2
Lekcja 3
Lekcja 4
Lekcja 5
Lekcja 6
Lekcja 7
Lekcja 8
Lekcja 9
Lekcja 10
Lekcja 11
Lekcja 12

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI CZĘŚĆ II

Opis

ZAJAWKA 

Przekazanie wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi. 

Uświadomienie znaczenia i roli wiedzy z wyżej podanego zakresu.  

Przekonanie do zasadności stosowania w praktyce tej wiedzy. 

 

OPIS KURSU 

CELE 

Przekazanie studentom wiedzy na temat pojęcia „zarządzanie zasobami ludzkimi” (ZZL). 

Omówienie procesu ZZL, wskazanie jego istotnych elementów. 

Omówienie zależności między poziomem zarządzania a umiejętnościami. 

Omówienie sposobów motywowania, przegląd teorii motywacji. 

Przedstawienie problemu wynagradzania i kompleksowego systemu motywowania pieniężnego. 

Uświadomienie studentom znaczenia i roli wiedzy z zakresu ZZL dla organizacji. 

Uświadomienie studentom, na czym nam zależy i o kogo nam chodzi? O właściwych ludzi, na właściwym miejscu, we właściwym czasie! Dlaczego? Żeby osiągnąć sukces i stale się rozwijać! 

Uświadomienie studentom, co to jest dobra praca i czy jest w organizacji potrzebna? 

Uświadomienie studentom znaczenia w zarządzaniu ludźmi: 

  • ciągłego postępu,
  • skutecznego zarządzania,
  • współpracy,
  • właściwej kultury organizacyjnej.

Przekazanie wiedzy na temat skutecznej motywacji. 

Przekonanie do konieczności wyeliminowania przemocy i wprowadzenia partnerstwa w zarządzaniu ludźmi. 

Przekazanie wiedzy na temat efektywnego systemu wynagrodzeń. 

Przekonanie do potrzeby wyeliminowania strachu przed mówieniem prawdy w zarządzaniu ludźmi. 

Przekonanie do podmiotowego podejścia do ludzi w organizacji. 

Przekonanie studentów do konieczności stosowania wiedzy z zakresu ZZL w praktyce. 

 

TREŚCI 

CZĘŚĆ I 

Definicja pojęcia „zarządzanie zasobami ludzkimi”. 

Proces ZZL 

  • planowanie ZL: 
  1. cele, 
  2. procedury planistyczne, 
  3. uwarunkowania skutecznego planowania ZL, 
  • rekrutacja: 
  1. cel, 
  2. co pomaga w rekrutacji – analiza potrzeb, opis stanowiska pracy, 
  3. rekrutacja wewnętrzna – wady, zalety, 
  4. rekrutacja zewnętrzna – wady, zalety, 
  • selekcja: 
  1. selekcja wstępna, 
  2. wstępna rozmowa kwalifikacyjna, 
  3. testy – mierzące zdolności intelektualne, określające osobowość, mierzące umiejętności interdyscyplinarne, 
  4. weryfikacja informacji podanych przez kandydata, 
  5. ostateczna rozmowa kwalifikacyjna, 
  6. decyzja o przyjęciu (odrzuceniu) kandydata, 
  7. zatrudnienie kandydata, 
  • wprowadzenie do pracy: 
  • działania mające na celu bezkonfliktowe włączenie się nowych pracowników do organizacji, 
  • firmowe vademecum, 
  • szkolenie i doskonalenie: 
  • program szkolenia, 
  • program doskonalenia, 
  • określanie potrzeb szkoleniowych, 
  • metody szkolenia, 
  • ocena efektywności: 
  • oceny nieformalne, 
  • oceny sformalizowane, 
  • cele ocen, 
  • rodzaje ocen, 
  • istotne kwestie przy ocenianiu, 
  • rezultaty ocen. 
  • błędy ocen, 
  • rozmowa poocenowa, 
  • szkolenie osób oceniających, 
  • przykład oceny, 
  • awanse, przeniesienia, degradacja i zwolnienia: 
  1. ruch kadrowy, 
  2. awanse jako motywator, 
  3. wymagania wobec awansów i problemy awansowania, 
  4. przeniesienia – cele, 
  5. kary, degradacje, zwolnienia (wymagania kodeksu pracy). 

Poziom zarządzania a umiejętności. 

Motywacja i motywowanie – podstawowe założenia, 

  • dawne poglądy na motywację – F. W. Taylor, Elton Mayo, Douglas McGregor. 
  • współczesne poglądy na motywację, 
  • teoria potrzeb, 
  • teoria sprawiedliwości, 
  • teoria oczekiwań. 
  • teoria wzmocnienia, 
  • teoria wyznaczania celów. 

Wynagradzanie: 

  • motywująca funkcja wynagrodzenia, 
  • główne składniki wynagrodzenia, 
  • płaca zasadnicza – rodzaje. 
  • premiowanie, 
  • kompleksowy system motywowania pieniężnego. 

 

CZĘŚĆ II 

Przypomnienie treści poruszonych w I części wykładu. 

Wprowadzenie w tematykę wykładu – inne spojrzenie na zarządzanie ludźmi. 

Zarządzanie ludźmi – partnerstwo czy przemoc? 

Motywacja w zarządzaniu ludźmi: 

  • korzyści i wartości, 
  • wzorce zachowania, 
  • potrzeba godności, 
  • motywacja wywodząca się z potrzeb korzyści a autonomiczna motywacja godnościowa (realizacja wartości), 
  • motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. 

Zarządzanie podmiotowe i przedmiotowe: 

  • model przemocy, 
  • model partnerski, 
  • pułapki zarządzania partnerskiego, 
  • nieporozumienia w sprawie partnerstwa i zaufania. 

System wynagrodzeń: 

  • zasady tworzenia skutecznego systemu wynagradzania, 
  • uaktualnianie systemu wynagradzania, 
  • wprowadzenie nowego systemu wynagradzania, 
  • reakcje na nowy system wynagradzania. 

Strach przed mówieniem prawdy: 

  • rodzaje strachu, 
  • koszty strachu przed mówieniem prawdy, 
  • błędne koło podejrzliwości, 
  • błędne koło biurokracji, 
  • jak eliminować strach przed mówieniem prawdy? 

Podsumowanie. 

What to learn?

Wykładowca

SS
5.00 /5

Student Reviews

ok

Napisz opinię
Zapisz się

Share

Share:
Skip to content