Swoistość edukacji wczesnoszkolnej
Swoistość edukacji wczesnoszkolnej
Wpływ czasu i przestrzeni na edukację uczniów klas I – III
Pojęcie „dojrzałości szkolnej”
Cele i zadania w edukacji wczesnoszkolnej
Środki i metody w edukacji wczesnoszkolnej
Model Kojsa – podmiot i przedmiot – stanowi ta sama osoba;
Zakresy podmiotowości uczniów w toku działań edukacyjnych
Uczeń jako twórca, użytkownik i wykonawca zadań edukacyjnych
Podejmowanie przez nauczycieli ról twórców, użytkowników i wykonawców zadań edukacyjnych
Podejmowanie przez nauczycieli ról twórców, użytkowników i wykonawców zadań edukacyjnych
Podejmowanie decyzji uczniów klas młodszych i ich konsekwencje dla rodzaju i przebiegu edukacji
Kierowanie działaniem przez uczniów, a podejmowanie przez nich samokontroli i samooceny
Kształcenie u uczniów klas I – III samokontroli i samooceny jako działań o charakterze podmiotowym
Źródła stanowienia celów w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Różne przejawy integracji w edukacji wczesnoszkolnej
Cele w edukacji wczesnoszkolnej, a system wartości
Koncepcje pedagogiczne, w których cele edukacyjne są formułowane przy współdziałaniu uczniów
Wartości w programach edukacyjnych klas I – III
Rodzaje celów edukacyjnych w klasach I – III
Zależność celu od przedmiotu działań uczniów klas młodszych.
Istota zmiany dokonującej się w toku komunikacji między nauczycielem, a uczniami
Kontrola i ocena ucznia ze strony nauczyciela (istota i rodzaje)
Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej
Samokontrola i samoocena jako działania podmiotowe uczniów klas I – III oraz ich wpływ na uczenie się?
Nauczyciel jako podmiot działań preparacyjnych, realizacyjnych i kontrolno – oceniających
Uczeń jako podmiot działań preparacyjnych, realizacyjnych i kontrolno – oceniających
Role nauczycieli, od których zależy podejmowanie przez uczniów działań podmiotowych
Różne ujęcia „Podmiotowości” na gruncie edukacji wczesnoszkolnej
„Lista cech podmiotowości”
Analiza wybranych programów edukacyjnych dla klas I – III
Uwarunkowania podejmowania przez uczniów klas I – III działań podmiotowych
Kompetencje nauczycieli, od których zależy optymalna edukacja uczniów klas I – III
Style pracy pedagogicznej sprzyjającej podejmowaniu przez uczniów klas I – III działań podmiotowych
Rodzaje czynności nauczyciela wg J. Poplucza
Działania samokontrolne i samooceniajace nauczyciela zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Działania preparacyjne uczniów w toku zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Działania realizacyjne uczniów w toku zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Działania kontrolno – oceniające uczniów w toku zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Znaczenie kompetencji językowych nauczyciela w toku zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Funkcje języka, jakie należy kształcić u uczniów klas I – III
Diagnoza pedagogiczna uczniów na I etapie edukacyjnym – pojęcie, metody.
Metody dydaktyczne w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej (w perspektywie dwóch wybranych klasyfikacji)
R. Więckowski – 1993: – ŚRODKI DYDAKTYCZNE
TEORETYCZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
TEORETYCZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
Ocenianie opisowe
RODZAJE OCENIANIA UCZNIÓW
RESPEKOTOWANIE INDYWIDUALNYCH RÓŻNIC ROZWOJOWYCH UCZNIÓW
PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE OCENIANIA
PRZYKŁADY OCENY POSTÓW W ROZWOJU EMOCJONALNYM
TEORETYCZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
TEORETYCZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ
Formy organizacyjne zajęć
Formy organizacyjne zajęć
Organizacja pracy na lekcji
Rola Nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej
Rola Nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej