ZAJAWKA
OPIS KURSU
CELE
Przedstawienie organizacji i zarządzania jako dyscypliny naukowej.
Przekonanie studentów, że organizacja i zarządzanie jako dyscyplina naukowa jest potrzebna (niezbędna) dla absolwentów.
Przekazanie studentom wiedzy niezbędnej do zrozumienia struktury i reguł funkcjonowania organizacji.
Przekazanie studentom wiedzy niezbędnej do opanowania metod i technik zarządzania organizacjami.
Uświadomienie studentom znaczenia i roli wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w warunkach wysoce zmiennego otoczenia.
Uświadomienie studentom znaczenia i roli wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania.
Przekazanie studentom wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania wraz z kompletem umiejętności niezbędnych do stosowania w praktyce.
Przekonanie studentów do konieczności stosowania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w praktyce.
TREŚCI
Organizacja i zarządzanie jako dyscyplina naukowa potrzebna (niezbędna) dla absolwentów.
Teoria organizacji i zarządzania jako dyscyplina naukowa
Ewolucja teorii:
Dawne i współczesne myślenie o zarządzaniu.
Zarządzanie i kierownicy:
Kontrolowanie:
Planowanie:
Organizowanie:
Przewodzenie
Motywacja
Przywództwo:
Kontrolowanie:
Podsumowanie.
KORZYŚCI
Efekty kształcenia.
Zna i potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania.
Rozumie struktury i reguły funkcjonowania współczesnych organizacji.
Zna i rozumie znaczenie i rolę wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w warunkach wysoce zmiennego otoczenia.
Zna i rozumie znaczenie i rolę wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania.
Wie jak stosować podstawowe metody i techniki zarządzania organizacjami.
Zna i potrafi w praktyce realizować proces kierowania obejmujący: planowanie, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie.
Zna i potrafi wykorzystać w praktyce zarządzanie i planowanie strategiczne.
Potrafi zaprojektować prostą strukturę organizacyjną.
Umie zarządzać zmianą i potrafi zapewnić odpowiednią sprawność w trakcie wdrażania zmiany.
Umie projektować systemy kontroli i zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu.
Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy zawodowej.
Posiada umiejętność posługiwania się w języku polskim specjalistycznym słownictwem z zakresu organizacji i zarządzania.
Potrafi samodzielnie doskonalić i uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności.
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia, studiów podyplomowych oraz innych form instytucjonalnego oraz pozainstytucjonalnego kształcenia.
Jest przygotowany do kierowania i organizowania pracy zespołów ludzkich.
Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętność komunikowania się w miejscu pracy.
Potrafi się właściwie znaleźć w sytuacjach konfliktowych w organizacji.
Jest przygotowany do samodzielnego realizowania przedsięwzięć organizacyjnych.
Zna różne style przywództwa i potrafi je efektywnie wykorzystać do motywowania zespołu.