Wybierz ulubioną
Kategorię i zacznij się uczyć!

( 0 Ocena )

Metodyka pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Zapisz się
Poziom wykładu

Średnio zaawansowane

Total Hour

15h

Opis

Umożliwienie studentom zdobycia poszerzonej wiedzy pedagogicznej zakresu metod pracy z osobami z niepełnosprawnościami oraz problemami w nauce, obejmującej terminologię, teorie, nurty myśli pedagogicznej (widziane w ich historycznym rozwoju), metodologię i metodykę działalności pedagogicznej, pozwalającej na pogłębione rozumienie specyfiki pedagogiki oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami.
Kształtowanie umiejętności uczenia się i doskonalenia swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji pedagogicznych z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów.
Kształtowanie pogłębionej wrażliwości etycznej, refleksyjności oraz postaw
prospołecznych i poczucia odpowiedzialności.
Przygotowanie do rozwiązywania dylematów etycznych w pracy pedagoga.
Przygotowanie do skonstruowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego.

Treści

  • Niepełnosprawność intelektualna – funkcjonowanie a szanse rozwojowe.
  • Metody wspomagające w pracy z dzieckiem z uszkodzonym słychem.
  • Metody wspomagające w pracy z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem.
  • Rola integracji sensorycznej oraz wykorzystanie metod pracy z dzieckiem z zaburzeniami SI.
  • Wykorzystanie Metody Weroniki Scherborn oraz Ch. Ch. Knill.
  • Przedstawienie poszczególnych Metod pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.
  • Wykorzystanie Metody Dobrego Startu w pracy z dzieckiem zagrożonym niepełnosprawnością i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie.
  • Metoda Krakowska i jej zastosowanie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Metoda Domana oraz Metoda Bobath.

What to learn?

Potrafi posługiwać się złożonymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach Posiada umiejętności badawcze pozwalające na samodzielne analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie badań pedagogicznych Potrafi formułować wnioski z badań, opracować i zaprezentować ich wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wykorzystywać je w praktyce Potrafi wykorzystywać zaawansowana wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań.

Wymagania

  • brak

Docelowi odbiorcy

  • Pedagodzy, terapeuci, psycholodzy.

Wykładowca

JS
0 /5

27 Courses

Napisz opinię
Zapisz się

Share

Share:
Skip to content