I. PROBLEM INTEGRACJI W NAUCZANIU
Założenia integralnego systemu kształcenia w edukacji
Istota integracji w wychowaniu
Planowanie pracy w nauczaniu zintegrowanym
II. KONCEPCJE EDUKACJI ZINTEGROWANEJ W BUDOWANIU EDUKACJI KU PRZYSZŁOŚCI
Powody dla których edukacja ulega zmianom
Nowoczesna szkoła to jaka?
Co zrobić, aby stworzyć nowoczesną szkołę ?
Szkoła alternatywna C. Freineta
Organizacja pracy w szkole
O samodzielnym odkrywaniu
Szkoła musi włączyć się do życia
III. Pedagogika Marii Montessori
KIM BYŁA MARIA MONTESSORI?
Pedagogika Marii Montessori
Zadania pedagogiki Montessori
Zasady pedagogiczne obowiązujące u M. Montessori
IV. Celestyn Freinet
KONCEPCJE EDUKACJI ZINTEGROWANEJ Celestyn Freinet
Fazy rozwoju psychicznego
Krytyka szkolnictwa francuskiego
Nowoczesna szkoła francuska
„Pozwól dziecku się wypowiedzieć – pozwól mu się wyrazić”
Problemy wynikające z pedagogiki