PROBLEM INTEGRACJI W NAUCZANIU
Założenia integralnego systemu kształcenia w edukacji
Istota integracji w wychowaniu
Planowanie pracy w nauczaniu zintegrowanym
KONCEPCJE EDUKACJI ZINTEGROWANEJ W BUDOWANIU EDUKACJI KU PRZYSZŁOŚCI?
„ZAUFAJCIE DZIECIOM , BO ONE SĄ TWÓRCAMI PRZYSZŁOŚCI”
Powody dla których edukacja ulega zmianom
Nowoczesna szkoła to jaka?
Co zrobić , aby stworzyć nowoczesną szkołę?
Szkoła alternatywna C. Freineta
Koncepcja pedagogiczna C .Freineta
Jaki ma cel szkoła freinetowska?
Organizacja pracy w szkole
O samodzielnym odkrywaniu
Szkoła musi włączyć się do życia
I pytanie : (oczywiście zadane przez C.Freineta )
Pedagogika Marii Montessori
KIM BYŁA MARIA MONTESSORI?
Pedagogika Marii Montessori
Zadania pedagogiki Montessori
MATERIAŁ ROZWOJOWY DO NAUKI JĘZYKA
MATERIAŁ ROZWOJOWY DO WPROWADZANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH I KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI
MATERIAŁ ROZWOJOWY KSZTAŁCĄCY ZMYSŁY
MATERIAŁ ROZWOJOWY DO ĆWICZEŃ PRAKTYCZNYCH ŻYCIA CODZIENNEGO
Zasady pedagogiczne obowiązujące u M. Montessori
KONCEPCJE EDUKACJI ZINTEGROWANEJ Celestyn Freinet
„Dziecko chce i potrafi się samodzielnie uczyć, jeżeli tylko stworzy się mu warunki sprzyjające rozwojowi.” C.Freinet
Fazy rozwoju psychicznego
Krytyka szkolnictwa francuskiego
Nowoczesna szkoła francuska
„Pozwól dziecku się wypowiedzieć – pozwól mu się wyrazić”.
Korespondencja międzyszkolna
Doświadczenie poszukującego
Problemy wynikające z pedagogiki