Wybierz ulubioną
Kategorię i zacznij się uczyć!

( 0 Ocena )

Podstawy organizacji i zarządzania

Zapisz się
Poziom wykładu

Średnio zaawansowane

Liczba tematów

10

Zapisz się
Placeholder

Zawartość wykładu

10 Tematów

PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA

Lekcja 1 – Teoria organizacji i zarządzania jako dyscyplina naukowa. Ewolucja teorii cz.1
Lekcja 2 – Teoria organizacji i zarządzania jako dyscyplina naukowa. Ewolucja teorii cz.2
Lekcja 3 – Zarządzanie i kierownicy
Lekcja 4 – Planowanie cz.1
Lekcja 5 – Planowanie cz.2
Lekcja 6 – Planowanie cz.3
Lekcja 7 – Organizowanie
Lekcja 8 – Organizowanie i przewodzenie
Lekcja 9 – Przewodzenie
Lekcja 10 – Kontrolowanie

Opis

ZAJAWKA

  • Przekazanie wiedzy niezbędnej do:
    • zrozumienia struktury i reguł funkcjonowania organizacji,
    • opanowania metod i technik zarządzania organizacjami.
  • Uświadomienie znaczenia i roli wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania  w warunkach wysoce zmiennego otoczenia.
  • Przekonanie do konieczności stosowania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w praktyce.

 

OPIS KURSU

CELE

Przedstawienie organizacji i zarządzania jako dyscypliny naukowej.

Przekonanie studentów, że organizacja i zarządzanie jako dyscyplina naukowa jest potrzebna (niezbędna) dla absolwentów.

Przekazanie studentom wiedzy niezbędnej do zrozumienia struktury i reguł funkcjonowania organizacji.

Przekazanie studentom wiedzy niezbędnej do opanowania metod i technik zarządzania organizacjami.

Uświadomienie studentom znaczenia i roli wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w warunkach wysoce zmiennego otoczenia.

Uświadomienie studentom znaczenia i roli wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania.

Przekazanie studentom wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania wraz z kompletem umiejętności niezbędnych do stosowania w praktyce.

Przekonanie studentów do konieczności stosowania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w praktyce.

 

TREŚCI

 

Organizacja i zarządzanie jako dyscyplina naukowa potrzebna (niezbędna) dla absolwentów.

Teoria organizacji i zarządzania jako dyscyplina naukowa

Ewolucja teorii:

  • zarządzanie w przeszłości,
  • ewolucja teorii zarządzania,
  • szkoła naukowej organizacji pracy,
  • szkoła behawioralna,
  • szkoła ilościowa,
  • współczesne kierunki zarządzania:
    • kierunek systemowy,
    • kierunek sytuacyjny,
    • kierunek dynamicznego zaangażowania.

Dawne i współczesne myślenie o zarządzaniu.

Zarządzanie i kierownicy:

  • organizacje i potrzeba zarządzania,
  • proces kierowania,
  • planowanie,
  • organizowanie,

Kontrolowanie:

  • proces zarządzania w praktyce,
  • role kierownicze,
  • rodzaje kierowników i szczeble zarządzania,
  • poziom zarządzania a umiejętności,
  • wyzwania stawiane kierownikom.

Planowanie:

  • podejmowanie decyzji,
  • rozpoznanie problemów i dostrzeganie okazji,
  • istota podejmowania decyzji kierowniczych,
  • racjonalny model podejmowania decyzji,
  • planowanie i zarządzanie strategiczne,
    • strategia i decyzje strategiczne,
    • analiza strategiczna,
    • tworzenie i wdrażanie strategii.

Organizowanie:

  • projektowanie organizacji i struktura organizacyjna,
  • podział pracy,
  • departamentalizacja,
  • hierarchia,
  • koordynowanie,
  • różne podejścia do projektowania organizacji,
  • rodzaje struktur organizacyjnych,
  • władza i autorytet,
  • źródła władzy,
  • poglądy na autorytet,
  • rodzaje władz,
  • delegowanie,
  • decentralizacja a centralizacja,
  • zarządzanie zmianą:
    • obszary zmian,
    • pojęcie zmiany organizacyjnej
    • potrzeba zmian,
    • modele procesu zmian,
    • typologia zmian organizacyjnych ,
    • zarządzanie zmianami – idee przewodnie,
    • etapy zarządzania zmianami,
    • sposoby wprowadzania zmian,
    • uwarunkowania sprawności organizacji w czasie zmiany,
    • ocena zmiany.

Przewodzenie

Motywacja

  • Dawne poglądy na motywację
  • Współczesne poglądy na motywację

Przywództwo:

  • przywódcy skuteczni i nieskuteczni,
  • style przywództwa,
  • zespoły i praca zespołowa,
  • rodzaje zespołów,
  • etapy rozwoju zespołu,
  • paradoksalne aspekty zespołów.

Kontrolowanie:

  • znaczenie kontroli,
  • etapy kontroli,
  • potrzeba kontroli,
  • projektowanie systemów kontroli.

Podsumowanie.


KORZYŚCI

Efekty kształcenia.

Zna i potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania.

Rozumie struktury i reguły funkcjonowania współczesnych organizacji.

Zna i rozumie znaczenie i rolę wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w warunkach wysoce zmiennego otoczenia.

Zna i rozumie znaczenie i rolę wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania.

Wie jak stosować podstawowe metody i techniki zarządzania organizacjami.

Zna i potrafi w praktyce realizować proces kierowania obejmujący: planowanie, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie.

Zna i potrafi wykorzystać w praktyce zarządzanie i planowanie strategiczne.

Potrafi zaprojektować prostą strukturę organizacyjną.

Umie zarządzać zmianą i potrafi zapewnić odpowiednią sprawność w trakcie wdrażania zmiany.

Umie projektować systemy kontroli i zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu.

Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w pracy zawodowej.

Posiada umiejętność posługiwania się w języku polskim specjalistycznym słownictwem z zakresu organizacji i zarządzania.

Potrafi samodzielnie doskonalić i uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności.

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.

Jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia, studiów podyplomowych oraz innych form instytucjonalnego oraz pozainstytucjonalnego kształcenia.

Jest przygotowany do kierowania i organizowania pracy zespołów ludzkich.

Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętność komunikowania się w miejscu pracy.

Potrafi się właściwie znaleźć w sytuacjach konfliktowych w organizacji.

Jest przygotowany do samodzielnego realizowania przedsięwzięć organizacyjnych.

Zna różne style przywództwa i potrafi je efektywnie wykorzystać do motywowania zespołu.

What to learn?

Wykładowca

SS
5.00 /5
Napisz opinię
Zapisz się

Share

Share:
Skip to content