Opis
CELE
- Przekazanie wiedzy o istocie negocjacji i mediacji.
- Przedstawienie zasad i technik negocjacji.
- Przedstawienie zasad i technik mediacji.
- Przedstawienie praktycznych aspektów stosowania negocjacji i mediacji w administracji.
- Uświadomienie znaczenia i roli wiedzy z wyżej podanego zakresu.
- Przekonanie do konieczności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
TREŚCI
- Definicje negocjacji.
- Etapy negocjacji.
- Praktyczne aspekty negocjacji.
- Cechy i predyspozycje dobrego negocjatora.
- Błędy w negocjacjach.
- Taktyki manipulacyjne.
- Style negocjacji.
- Negocjacje z punktu widzenia efektów.
- Zasady wspomagające negocjacje.
- Zasady pomagające oddzieleniu ludzi od problemu.
- Zasady wspierające uzyskanie pozytywnego rozwiązania.
- Negocjowanie z przeciwnikiem występującym z pozycji siły.
- Skuteczne porozumiewanie się.
- Proces negocjacji.
- Sztuka ustępowania.
- Mediacja – definicja.
- Mediacja w administracji publicznej.
- Istotne cechy mediacji.
- Formy mediacji.
- Zasady mediacji.
- Proces mediacji.
- Wybór mediatora.
- Negocjacje vs mediacje – podobieństwa i różnice.
- Negocjator vs mediator.
- Podsumowanie.
- Ćwiczenia z zakresu objętego wykładem.
Czy negocjacje i mediacja w administracji są potrzebne?
Wewnątrz administracji?
W stosunkach zewnętrznych?
ODPOWIEMY NA TE PYTANIA NA KOŃCU WYKŁADU.
What to learn?
Efekty kształcenia. Zna słownictwo i podstawowe pojęcia z zakresu negocjacji i mediacji. Dysponuje wiedzą na temat prawnych uwarunkowań stosowania negocjacji i mediacji w administracji. Zna praktyczne aspekty negocjacji oraz cechy i predyspozycje dobrego negocjatora. Zna taktyki i style negocjacji. Dysponuje wiedzą na temat skutecznego porozumiewania się. Zna i rozumie proces negocjacji. Potrafi przygotować proces negocjacji. Potrafi unikać błędów w negocjacjach. Potrafi skutecznie stosować różne style negocjacji. Potrafi przygotować mediacje. Prawidłowo interpretuje obserwowane zjawiska pod kątem wyboru właściwych technik negocjacji lub mediacji w stosunku do zidentyfikowanych sytuacji sporu. Potrafi doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności społeczne w zakresie stosowania negocjacji i mediacji do rozwiązywania sporów. Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiłkując się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z zakresu negocjacji i mediacji. Potrafi zorganizować i przeprowadzić negocjacje w prostych sporach w miejscu pracy. Potrafi planować i skutecznie doskonalić swoje kompetencje w zakresie negocjacji i mediacji.
Wymagania
- Komputer z kamerą i z systemem audio, dostęp do Internetu.