Wybierz ulubioną
Kategorię i zacznij się uczyć!

( 0 Ocena )

Techniki Negocjacji i mediacji w administracji

Zapisz się
Poziom wykładu

Początkujący

Liczba tematów

25

Zapisz się

Zawartość wykładu

25 Tematów

0. O zajęciach

Wstęp
Zasady obowiązujące podczas zajęć*
Egzamin
Dodatkowe

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

Opis

CELE

  • Przekazanie wiedzy o istocie negocjacji i mediacji.
  • Przedstawienie zasad i technik negocjacji.
  • Przedstawienie zasad i technik mediacji.
  • Przedstawienie praktycznych aspektów stosowania negocjacji i mediacji w administracji.
  • Uświadomienie znaczenia i roli wiedzy z wyżej podanego zakresu.
  • Przekonanie do konieczności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce.

TREŚCI

  • Definicje negocjacji.
  • Etapy negocjacji.
  • Praktyczne aspekty negocjacji.
  • Cechy i predyspozycje dobrego negocjatora.
  • Błędy w negocjacjach.
  • Taktyki manipulacyjne.
  • Style negocjacji.
  • Negocjacje z punktu widzenia efektów.
  • Zasady wspomagające negocjacje.
  • Zasady pomagające oddzieleniu ludzi od problemu.
  • Zasady wspierające uzyskanie pozytywnego rozwiązania.
  • Negocjowanie z przeciwnikiem występującym z pozycji siły.
  • Skuteczne porozumiewanie się.
  • Proces negocjacji.
  • Sztuka ustępowania.
  • Mediacja – definicja.
  • Mediacja w administracji publicznej.
  • Istotne cechy mediacji.
  • Formy mediacji.
  • Zasady mediacji.
  • Proces mediacji.
  • Wybór mediatora.
  • Negocjacje vs mediacje – podobieństwa i różnice.
  • Negocjator vs mediator.
  • Podsumowanie.
  • Ćwiczenia z zakresu objętego wykładem.

Czy negocjacje i mediacja w administracji są potrzebne?

Wewnątrz administracji?
W stosunkach zewnętrznych?

ODPOWIEMY NA TE PYTANIA NA KOŃCU WYKŁADU.

What to learn?

Efekty kształcenia. Zna słownictwo i podstawowe pojęcia z zakresu negocjacji i mediacji. Dysponuje wiedzą na temat prawnych uwarunkowań stosowania negocjacji i mediacji w administracji. Zna praktyczne aspekty negocjacji oraz cechy i predyspozycje dobrego negocjatora. Zna taktyki i style negocjacji. Dysponuje wiedzą na temat skutecznego porozumiewania się. Zna i rozumie proces negocjacji. Potrafi przygotować proces negocjacji. Potrafi unikać błędów w negocjacjach. Potrafi skutecznie stosować różne style negocjacji. Potrafi przygotować mediacje. Prawidłowo interpretuje obserwowane zjawiska pod kątem wyboru właściwych technik negocjacji lub mediacji w stosunku do zidentyfikowanych sytuacji sporu. Potrafi doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności społeczne w zakresie stosowania negocjacji i mediacji do rozwiązywania sporów. Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiłkując się zdobytą wiedzą i umiejętnościami z zakresu negocjacji i mediacji. Potrafi zorganizować i przeprowadzić negocjacje w prostych sporach w miejscu pracy. Potrafi planować i skutecznie doskonalić swoje kompetencje w zakresie negocjacji i mediacji.

Wymagania

  • Komputer z kamerą i z systemem audio, dostęp do Internetu.

Docelowi odbiorcy

  • Studenci administracji.

Wykładowca

KP
0 /5

25 Courses

Napisz opinię
Zapisz się

Share

Share:
Skip to content