Opis
CELE
Przekazanie wiedzy niezbędnej do zrozumienia:
- istoty kreowania wizerunku publicznego,
- istoty autoprezentacji.
- Opanowanie metod i technik umożliwiających skuteczne kreowanie wizerunku publicznego.
- Opanowanie metod i technik umożliwiających skuteczną autoprezentację.
- Uświadomienie znaczenia kreowania wizerunku publicznego i autoprezentacji w życiu zawodowym i osobistym.
- Przekonanie do konieczności stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
- Zapoznanie studentów z wybranymi aspektami kreowania wizerunku publicznego i autoprezentacji z punktu widzenia psychologii społecznej jako nauki.
TREŚCI
- Wprowadzenie – autoprezentacja a manipulowanie wrażeniem, oszukiwanie, historia badań nad autoprezentacją.
- Taktyki autoprezentacji.
- Dlaczego autoprezentacja?
- Mowa ciała.
- Przestrzeń osobista.
- Mowa ciała a wizerunek.
- Kształtowanie wizerunku.
- Proces komunikacji.
- Zanim rozpoczniemy rozmowę – podstawowe zasady.
- Efektywna analiza potrzeb interlokutora.
- Media – narzędzie do budowania wizerunku publicznego.
- Przed kamerą.
- W Internecie.
- Wystąpienia publiczne i sztuka autoprezentacji.
- Sztuka autoprezentacji – ważne zasady.
- Savoir vivre.
- Etykieta ubioru.
Podsumowanie:
- wybrane aspekty kreowania wizerunku publicznego i autoprezentacji z zakresu psychologii społecznej,
- co to jest wizerunek publiczny?,
- co się składa na wizerunek?,
- co to jest autoprezentacja?,
- co się składa na autoprezentację?,
- co jest potrzebne do kreowania wizerunku i do skutecznej autoprezentacji?
What to learn?
Student będzie znał wybrane aspekty autoprezentacji z punktu widzenia psychologii społecznej, metody i techniki umożliwiające skuteczne kreowanie wizerunku publicznego i autoprezentację. Będzie świadomy znaczenia kreowania wizerunku publicznego i autoprezentacji w życiu zawodowym i osobistym. Będzie przekonany do konieczności stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce.
Wymagania
- Komputer z kamerą i z systemem audio, dostęp do Internetu.